Ciekawostki z USA o aborcji

Ciekawe informacje podaje The Hollywood Reporter portal internetowy z USA. Chodzi o film Unplanned, który ma przesłanie antyaborcyjne i powstał na podstawie powieści opisującej przemianę byłej dyrektorki kliniki aborcyjnej w USA, która z osoby ułatwiającej zabijanie nienarodzonych dzieci staje się działaczką pro-life. Film miał być reklamowany w różnych stacjach telewizyjnych przed premierą kinową. Jednak ze względu na treść, wyraźnie anty aborcyjną, niektóre z komercyjnych stacji odmówiły reklamy. Były to stacje zanane również w Polsce takie jak: The Travel Channel, Cooking Channel, HGTV and Food Network, Hallmark Channel and USA Network, NBCUniversal, również spółka Walt Disney będąca częścią większego koncernu medialnego. Ponadto film zaliczany jest do kategorii tematów dla dorosłych i ma ograniczenia wiekowe co do oglądalności. Niektóre ze stacji telewizyjnych i radiowych odmawiając reklamy filmu, powoływały się na apolityczność oraz bardzo delikatny i drażliwy temat, dlatego nie mógł on być reklamowany. Ciekawe, że w świecie mediów pełnych frazesów o wolności słowa, temat aborcji a raczej krytyka aborcji nie może mieć miejsca. Czy to cenzura? Nie, oczywiście nie cenzura tylko dbałość, aby prawda dotarła do jak najmniejszej grupy ludzi. Pomysł oczywiście nie nowy stosowany od lat w systemach totalitarnych. Mimo cenzury i ograniczenia reklamy, film zarobił w pierwszych dniach od premiery 6 milionów dolarów.

Informacja na postawie: https://www.hollywoodreporter.com/news/networks-reject-ads-anti-abortion-movie-unplanned-1197928

Comments are closed.